希野正幸のインフォブログ

興味を持った情報を選んで発信しています。

パティ・スミス みんなには力がある 自由意志革命の応援歌

パティ・スミス みんなには力がある 自由意志革命の応援歌

 

 

 

 本日ご紹介するのはパティ・スミスのPeople Have the Power/みんなには力があるです。

 

 ボブディランがノーベル文学賞を受賞した時、彼に代わって授賞式に出席された方です。

 

 社会の矛盾に鋭い批判を浴びせ、人々に勇気を与える力強い詩を書く方で、ボブディランの信頼が厚いのもうなずけます。

 

 パンクの女王と後進のミュージシャンからリスペクトされており、ロックの殿堂入りも果たしています。

 

 カバールが作ったおかしな社会を脱して自由意志が尊重される社会を築こうと訴える彼女の代表作をお楽しみください。

 

Youtube動画はこちらです。

https://www.youtube.com/watch?v=pPR-HyGj2d0

 

 

People Have the Power written by Fred Smith and Patti Smith released in 1988

 

I was dreaming in my dreaming

Of an aspect bright and fair

And my sleeping it was broken

But my dream it lingered near

 

In the form of shining valleys

Where the pure air recognized

And my senses newly opened

I awakened to the cry

 

That the people have the power

To redeem the work of fools

Upon the meek the graces shower

It' s decreed the people rule

 

People have the power

People have the power

People have the power

People have the power

 

Vengeful aspects became suspect

And bending low as if to hear

And the armies ceased advancing

Because the people had their ear

And the shepherds and the soldiers

Lay beneath the stars

Exchanging visions

And laying arms

To waste in the dust

 

In the form of shining valleys

Where the pure air recognized

And my senses newly opened

I awakened to the cry

 

People have the power

People have the power

People have the power

People have the power

 

Where there were deserts

I saw fountains

Like cream the waters rise

And we strolled there together

With none to laugh or criticize

And the leopard

And the lamb

Lay together truly bound

I was hoping in my hoping

To recall what I had found

 

I was dreaming in my dreaming

God knows a purer view

As I surrender to my sleeping

I commit my dream to you

 

 

People have the power

People have the power

People have the power

People have the power

 

The power to dream to rule

To wrestle the world from fools

It' s decreed the people rule

It' s decreed the people rule

I believe everything we dream

Can come to pass through our union

We can turn the world around

We can turn the earth' s revolution

 

People have the power

People have the power

People have the power

People have the power

 

The power to dream to rule

To wrestle the world from fools

It' s decreed the people rule

It' s decreed the people rule

 

We have the power

We have the power

The People have the power

We have the power

 

 

 

私は夢を見ていたの

明るくて理に適(かな)ってた夢をね

目が覚めたわ

本当の夢は私の近くにずっとあったのよ

 

私の胸の奥で輝いていた

ピュアな気持ちに目覚めたの

私の目はやっと開けたのよ

胸の奥からの叫びに私は目覚めたの

 

みんなには力があるんだって

おかしなことのために働かされている私たちを取り戻さなきゃって思ったの

どしゃぶりの雨の中

おしとやかにただ言う通りにしてた自分を

私たちのルールは私たちで決めなきゃ

 

みんなには力がある

無力なんかじゃない

自分を信じなきゃ

自分のことは自分で決められるって

 

ニュースは報復戦を叫んでたけど

そんなのおかしいって思い始めてた

聞いているふりして

従うのを止めたの

そしたら軍は拡張を止めたの

だってみんなちゃんと分別がついてたから

羊飼いと兵士が同じ星の下で寝そべってる

素敵でしょ?

空しい戦いをやめようと

兵士は武器を放棄したの

 

私の胸の奥で輝いていた

ピュアな気持ちに目覚めたの

私の目はやっと開けたのよ

胸の奥からの叫びに私は目覚めたの

 

みんなには力がある

無力なんかじゃない

自分を信じなきゃ

自分のことは自分で決められるって

 

不毛の砂漠の真ん中に

私はオアシスを見つけたの

命を育(はぐく)む水がクリームみたいに湧き出ているの

そこをみんなで散歩したの

そこには嘲笑も非難もない

豹(ヒョウ)と

子羊が

真実の国の中で一緒に寝そべってる

私は願ってる

心から願ってる

私が見つけたものを取り戻すって

 

私は夢を見ていたの

神様はもっと浄化された世界があることをご存知だって

私が現実から目を逸らして眠るのをやめた時にそう分かったの

あなたにも私の夢が実現できるって保証するわ

 

みんなには力がある

無力なんかじゃない

自分を信じなきゃ

自分のことは自分で決められるって

 

みんなには夢見る力がある

何でも自分で決める力がある

愚かな世界から自分たちの世界を勝ち取る力がある

私たちのルールは私たちで決めなきゃ

私たちのルールは私たちで決めなきゃ

私はみんなが夢見る全てを信じてる

私たちみんなが一つになればそれが現実になるって

私たちは世界を自由に回せるのよ

私たちがこの地球に革命を起こすのよ

 

みんなには力がある

無力なんかじゃない

自分を信じなきゃ

自分のことは自分で決められるって

 

みんなには夢見る力がある

何でも自分で決める力がある

愚かな世界から自分たちの世界を勝ち取る力がある

私たちのルールは私たちで決めなきゃ

私たちのルールは私たちで決めなきゃ

 

みんなには力がある

無力なんかじゃない

自分を信じなきゃ

自分のことは自分で決められるって

 

訳:spiritual-light